متخصص ریشه دندان

3 متخصص ریشه دندان برتر جهانشهر کرج [در مرداد 1403] - راویل

متخصص ریشه دندان در جهانشهر کرج
متخصص ریشه دندان
فیلتر نتایج
کسب و کارهای تبلیغاتی
  • برند
  • فیلتر شهر و محلات

3 متخصص ریشه دندان برتر جهانشهر کرج [در مرداد 1403] - راویل

متخصص ریشه دندان در جهانشهر کرج

متخصص ریشه دندان یک دندانپزشک است که به تشخیص، درمان و پیگیری بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با ریشه دندان‌ها و بافتهای پیرامونی آنها می‌باشد. او انجام عملیات‌های ریشه کاوی (Root Canal Therapy) برای درمان التهابات ریشه دندان‌ها، خرابی‌های ریشه، و تخریب‌های عمیق دندان‌ها انجام می‌دهد. برای مثال یکی از بیماری‌های که توسط انی متخصصین درمان می‌شود، بیماری التهاب ریشه دندان (پولپیت) است. علائم این بیماری‌ها به طور کلی شامل درد شدید دندان، متورم شدن و حساسیت به گرما و سرما می‌شوند.

چه زمانی به متخصص ریشه دندان نیاز پیدا می‌کنیم؟

زمانی که با علائمی مانند درد شدید دندان، حساسیت به گرما و سرما، تورم لثه، تغییر رنگ دندان به سمت خاکستری تیره یا مشکی، یا ترک‌های لثه مواجه شوید به متخصص ریشه دندان نیاز دارید. این علائم ممکن است به وجود التهاب ریشه دندان یا مشکلات مرتبط با ریشه دندان اشاره داشته باشند که سریعا نیاز به درمان دارند.

روش‌های درمانی متخصص ریشه دندان چیست؟

روش‌های درمانی متخصصان ریشه دندان به مانند زیر هستند:

  • Root Canal Therapy (RCT): این روش شامل کاوش و پاکسازی ریشه دندان از باکتری‌ها و بافتهای تخریب شده است.
  • معالجه ریشه دندان (Apicoectomy): در مواردی که RCT موفق نباشد یا مشکل در بخش انتهایی ریشه وجود داشته باشد، معالجه ریشه دندان انجام می‌شود. در این روش، بخش انتهایی ریشه دندان برش داده می‌شود.
  • دندان‌های مصنوعی (Dental Implants): در مواردی که دندان باید جایگزین شود، از دندان‌های مصنوعی به عنوان گزینه استفاده می‌شود. این دندان‌ها به عملکرد و ظاهر دندان‌های طبیعی شبیه هستند.
  • پروتزهای دندانی ثابت و پل دندانی: در مواردی که دندان تخریبی عمیق دارد، اما ریشه دندان سالم است، متخصص ریشه دندان ممکن است دندان را تقویت کرده و پس از آن پروتز دندانی ثابت یا پل دندانی را برای جایگزینی دندان تخریب شده انتخاب کند و آن را به جای دندان قرار دهد.

راویل؛ راهنمای شما در پیدا کردن بهترین متخصصین ریشه دندان

اگر ریشه‌های دندان‌های‌تان با مشکل روبرو شده است و می‌توانید علائمی مانند تورم و ترک لثه را مشاهده کنید، حتما به متخصص ریشه دندان مراجعه کنید. تیم راویل با ماه‌ها تلاش توانسته یک لیست کامل از متخصصین استان البرز گردهم آورد. این لیست شامل تمامی متخصصین ریشه دندان نیز می‌شود که بر اساس نظرات و نمراتی که بیماران پیشین‌شان به آن‌ها داده‌اند، می‌توانید بهترین متخصص ریشه دندان را پیدا کنید. 

دیدگاه کاربران
آخرین نظرات منتشر شده اصناف

اشتراک گذاری